14 Juli

Oj oj vilka tonårsfasoner det var på mig i dag då. Jag kan inte hantera det här med sovmorgon alltså men det var gött att sova lite längre. I dag står det städning, tvättning och packning på schemat. Jag drar mig lite för det men det blir väl bra när jag väl kommer i gång. Jag och kotttarna sak dra till skåne ett par dagar med min mamma och bror. Det blir en fullpackad bil kan en säga. Kråkan får stanna hemma och greja och han ska nog passa på att måla fönster när det blir fritt från pillriga små barnahänder.
 
Tänkte jag skulle blogga lite om vad vi gjorde i går. Det var ju högsommarvärme minst sagt så vi blev ett gäng som samlades uppe i oltorp med barnen för sol och bad. Precis när vi kommit utanför dörren och skulle gå så kom mamma med Sixten och Hugo som hon hade barnvaktat över natten så dom fick hänga på dom med.
 
Till och med jag tog mig ett dopp trots att jag svurit högt och tydligt att jag aldrig tänker bada i den där pölen eftersom den är full med kräftor. Fast sedan kom vi fram till att kräftorna bara kryper runt på botten och är rädda för människor så svettig som jag var så tog jag mig ett gött dopp. Väl hemma börjar Håkan tjöta om att han sett kräftor vid ytan(!!!!!) Saaay whaaaaaat? Jag började genast googla ifall kräftor kan simma och det kan dom tydligen som högst tio cm ovanifrån botten korta stunder *kryper ihop i fosterställning och känner för att dö* Får se om jag vågar mig på fler simturer på playa del Oltorp i fortsättningen...
 
Här kommer lite bilder.
 
Vide var väldigt skeptisk i börjn (som valigt) men sedan var han i vattnet mest hela tiden och det gick knappt att få med honom hem.
 
Fika bullar måste man ju göra mellan varven.
Lilla knubbsälen fick hålla sig i skuggan.
Älsklingar ♥
Fortfarande lyckligt ovetande om att kräftor kan simma...
Härlig dag!

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Härliga kort!

2013-07-14 @ 19:59:04
URL: http://storasyrran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0