11 Mars

Hej på er!
Här har jag haft en omtumlande morgon minst sagt.
Vi var inne på ett extra UL i dag för att kolla att allt är bra med bebben med tanke på min Hepatos. Allt såg jättebra ut och han var även större än för veckan. Jag är i vecka 35+4 men bebben hade storlek som i vecka 36+4 och väger redan strax över 3 kg (!) han har tjockat på sig rejält med andra ord. Senast jag var hos bm så sa hon att bebben låg i säte och det gör han fortfarande. Trilska onge.
Så på fredag blir jag inlagd på kss för ett vändningsförsök som jag verkligen hoppas lyckas. Det är väl 50/50 att det går vägen verkar det som sedan finns det även en liten risk att förlossningen sätter igång pga vändningen så för säkerhets skull så ska jag vara fastande ifall det blir akut snitt. Men som sagt den risken är väldigt låg och eftersom jag verkligen verkligen verkligen vill göra allt för att kunna föda vaginalt så är jag beredd att ta risken. Hoppas innerligt att vändningen lyckas så jag sedan slipper ta beslut om ett snitt eller att föda i säte. Allt har ju risker så det blir till att ta sig en rejäl funderare och väga för och nackdelar. Är det någon av mina läsare som har erfarenheter ifrån vändningsförsök/sätesförlossningar/snitt osv?
 
Här inne ligger det en felvänd liten rackare och trycker. För övrigt har min mage börjat dra sig söderut fast det syns inte lika bra på bilden som i verkligheten (den ser helt deformerad ut ska ni veta haha).
 
 
 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Fina magen!

Min kompis var inne och vände sin bebis för nån vecka sen, och det gick strålande. Håller tummarna för att er lilla bebbe också ska förstå att upponer är bra ;)

Födde du Vide vaginalt eller med snitt?

Svar: Jag födde vagnianlt och hade en jättebra förlossning och är såkart inställd på en till så därför känns snitt så snopet liksom. Hoppas verkligen att bebben kilas fast ordentligt i rätt läga så han inte vänder runt igen ;)
Kristin Sandgren

2013-03-11 @ 14:42:10
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: storasyrran

Busiga bebbe! Hoppas han vänder sig rätt! Min bror är född i säte, och det gick hur bra som helst. Dock vägde han bara 2800 typ.

Lycka till!

2013-03-11 @ 16:57:04
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Irene

Mitt första barn vändes, o det gick jättebra :)
O om det inte skulle gå vägen, så mäter dom dig o sånt för att se att du kan föda säte, annars snittar dom :)

Kommer gå fint :)

Kram

2013-03-11 @ 19:37:50
URL: http://www.ieen.blogg.se
Postat av: sändy

hoppas han vänder sej å att allt går bra!inte långt kvar nu. snart ä han ute:). kram

2013-03-11 @ 20:25:08
Postat av: Maria

Heja dig och er!
Likadant var det för oss. De trodde absolut han låg i säte och in åkte vi för vändningsförsök. Men ikke, huvud ner och fötter upp precis som det ska vara så hem igen vi fick fara. Men när det faktiskt var dags för förlossning tre veckor senare och jag i full färd med värkar och vi in på förlssningen så trodde de åter igen att de var säte. Men ikke, allt var som det skulle.
Hoppas allt går bra för er. Kramar!

2013-03-11 @ 21:26:50
URL: http://www.mariabo.blogg.se
Postat av: Z

Vad jobbigt att han ligger i säte! Hoppas att vändningsförsöket lyckas. Men vilket förlossningssätt det än blir kommer det nog att gå bra.

Jag har gjort två snitt ett akut och ett planerat. Är det något speciellt du har funderingar om?

Kramar

2013-03-12 @ 08:45:27
URL: http://tindrali.blogspot.com
Postat av: Malin

Men liten då till att krångla ;) jag är ju snittad 2 ggr vet du, hör av dig om du vill prata om det! Lycka till <3

2013-03-12 @ 09:48:55
Postat av: Agnetha -

Nämen vilket litet bustroll!!!!
Min systers första barn låg i säte och vägrade vända sig vid vändningsförsök. De fick tid för snitt, men natten till den dagen vände han sig själv...! Så det blev inget snitt. ;-)

LYCKA TILL!

och vilken fin mage du har. :-) Dags att fota igen kanske...


Hoppas han tar sitt förnuft till fånga den lilla rackaren.

2013-03-12 @ 11:25:05
URL: http://www.agnethagothe.se
Postat av: Diana

Kommer gå galant!!! <3 Puss!!

2013-03-12 @ 19:21:53
URL: http://dianus.blogg.se
Postat av: Louise

Håller tummarna att allt går bra i morrn!!! :)

2013-03-14 @ 19:59:32
URL: http://www.moonlightdrive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0