21 April

Hej och god morgon på er!
Här sitter jag och sipprar koffeinhaltig dryck och känner mig hyffsat pigg faktiskt. Kan det månne ha med vädret att göra? Att vakna utvilad klockan sju av att ljuset sipprar in mellan persiennerna i stället för att bli väckt av ett bebisskrik eller få en treårings pekfinger inkört i ögat gör en viss skillnad på morgonhumöret.
Inte nog med att dagen började bra den kommer att fortsätta i samma tecken med besök av syrran plus kids för lek och bus. I eftermiddag joinar även morfarn sällskapet lagom till fikat. Perfekt.
 
Hoppas ni alla får en härlig annandag påsk. Det råder lite förvirring här hemma hos vissa familjemedlemmar (låt oss säga den föräldralediga delen) över vad det egentligen är för dag i dag. Håkan började nämligen prata om förskolelämning i går och jag fick påpeka för honom att det är röd dag nästkommande dag. Vaaa!? Är det...? Du får ju påminna mig om saker! Påminna dig om vad då? Ja., saker utöver det vanliga liksom. Röda dagar???
 
Lösningen är enkel älskling, skaffa en almanacka.
 
Kika in lite senare förresten för då dyker det upp fler såna här härliga bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0