Lanzarote dag fyra

På dag fyra vaknade jag upp med en solbrändsvullen underläpp. Oooops glömde jag smörja in läpparna i år igen liksom.
Efter frukosten var det dags för sol och bad i vanlig ordning.
Efter massa bad blev det lite vila i skuggan.
samt glassätning och bokläsning.
Hade en mot förmodan tröttnat på att bada så fanns det en latjo hoppborg att härja runt i.
Himla kul som ni ser.
Jag tog inte jättemånga bilder på förmiddagen men desto fler på eftermiddagen då vi gick till stranden så jag varnar härmed känsliga läsare för orimligt många landskapsbilder.
Lanzarotes vackraste stränder (enligt turistbroschyren) låg inte alls långt ifrån vårat hotell så vi styrde kosan till den som låg närmast.
Frågar ni mig så tycker jag att Lanzarote är den vackraste kanarieön. Jamen kolla bara på den här bilden (jag har ju förvisso inte varit på precis varenda ö men ändå) 
Havet!
Där borta är strandpromenaden som vi vandrade på i ett tidigare inlägg.
Det var en liten vandring till stranden men det var inte så långt som det ser ut.
Lite klättring blev det...
Wohooo stranden!
Två modiga som vågade bada.
Två som vågade doppa tårna.
Två som stod och spanade.
Efter att ha hängt där en liten stund så var det dags att gå tillbaka igen. Sand och bebisar går ju inte ihop samt att solen stekte på rätt bra där.
Slappa lite vid poolen.
Vilka coolingar.
Så här trött blir man efter ett besök på stranden och den som verkligen skulle sova somnade såklart inte.
Den kvällen hade vi bokat bord på den italienska restaurangen där jag åt världens godaste pizza med ruccola, parmesan och någon skinka som jag inte kommer ihåg vad den hette. Jag dör bara jag tänker på den så god var den, trots att jag fick äta den ljummen eftersom lillsorkas höll lådå och använde sina mest öronspräckande toner.
 
Det var dag fyra det och fortsättning följer såklart.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Ser härligt ut! Lanzarote är inte dumt alls. Men alltså läpparna, en lär sig aldrig va?

2014-04-21 @ 21:34:37
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0