Lanzarote dag två

Dag två bådade gott med en klarblå himmel redan till frukost.
Själva frukosten fick jag ingen bild på den dagen. Vi gick i alla fall upp vid åtta varje dag och åt frukost klockan nio. Vincent tog oftast två tupplurar med varierande längd och första tuppluren togs ofta runt halv elva. Så första dagen gick jag en sövarrunda för att få honom att somna i vagnen.
Här går jag förbi entrén till hotellet.
Vände en sig åt andra hållet så såg det ut så här (jag har haft trökigare sövarrundor om en säger...)
Vincent somnade nästan på stört så jag gick tillbaka till "vårat" poolområde. Så här hängde vi mestadels.
Håkan och Vide var i full fart med att bada såklart.
Jag hittade det perfekta stället med sol och bra uppsikt över en badande Vide. Han bottnade i hela poolen samt hade flytringar på armarna men lite koll vill man ju ha såklart.
När Vincent vaknade efter sin lur så fick han också bada men var mycket skeptisk till det hela hehe. Nog för att det inte var kallt i vattnet snarare tvärt om men han är ju van vid lite mer behagliga 38 grader hehe.
Det fick bli slapp i skuggan i stället för lilla livsnjutarn.
Enda sättet att få upp Vide ur vattnet några längre stunder, för att värma sig, var att muta med glass så det blev några glassar om dagen precis som det ska vara på semestern såklart.
Vätskepaus hos pappa.
Mys med farbror.
Med solsken i blick.
Att härja i badet timme ut och timme in tar på krafterna  ♥
Efter en dag vid poolen stod det dusch och lufttorkning på schemat.
Sedan blev det dags för middag och bebisarna satt redo med varsin sked i högsta hugg.
Maten var jag väl för snabb med att vräka i mig för att fota men efterrättstallriken fick jag bild på denna kvällen. 
Två som är färdigätna.
Kvällen avslutades med en ofotograferad drink i baren med sånt här fint kvällsljus.
 
Där har vi dag nummer två i bilder och fortsättning följer såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0