2 Augusti

Hej på er!
Nu är vi på hemmaplan igen efter en vecka ute på vischan (ja alltså ännu mer på vischan än Kvänum alltså) där det fanns så mycket som INGEN täckning på telefonen(!!) Vilken tur då att det i alla fall fanns tillgång till trådlöst nätverk (!?!?) Så med andra ord har det väl inte gått någon större nöd på mig som ni förstår.
Vackert väder har vi haft ockå så vi har väl mest befunnit oss vid vattnet med en uppblåsbar krokodil i ena näven och en liter solskyddsfaktor i den andra. En hel drös med bilder på detta kommer, jag lovar, men först måste jag hiva ut bilderna från besöket på sommarland i förra veckan som ligger och tar plats på mitt skrivbord.
 
Här kommer dom!
 
Håkan och jag kom fram till att vi inte hade varit på sommarland på åtta år och barnen har förklarligt nog alltså aldrig varit där så dit styrde vi kosan såklart.
Det börjde ju helt fantatiskt bra med att jag, redan innan vi kom innanför grindarna, halkade i grus med min flipflopbeklädda fot och fläkte upp halva tån. Svårt att avgöra vad som strömmade värst ur mig då, blodet eller svordommarna...
En hjälpsam kvinna hivade upp lite kirurgisk tejp ur sin väska och jag kunde tejpa ihop mina köttslamsor och halta in till kottelandet som ju var första anhalten.
 
Vi värmde upp med en tur i trumman.
Sedan åkte vi sköldpaddan. Fanns förresten inte dom här när en själv var typ blöjbarn?
Det var fem barn som ville åka varav fyra av dom satt i samma sköldpadda (här skulle sju emojin som skrattar så dom gråter passa in)
Vi körde lite grävskopa...
...och elbil. Flera gånger faktiskt körde vi elbil för det tyckte Vide var allra roligast.
Den här lille parveln vågade vi inte sätta i någon bil inte.
Åka flygplan.
Fullt fokus på vägen som sig bör när en kör. Skönt att passagerar pappan i alla fall kunde ställa upp på en vink.
Mycket bilkörning blev det förstås.
Vide provade på trampbilarna också men det var allt lite svårt.
Efter korvgrillning ställde vi oss i kön till tåget.
Vide tyckte att det var jätteroligt att åka tåg. Vincent däremot hade hellre slängt sig huvudstupa ut från vagnen och voltat ner över spåret och säkerligen applåderat sig själv efteråt. I alla fall så tror jag att det var det han försökte med under hel färden. 
En sekund satt han still i alla fall. Bildbevis:
Det var en si så där 40 grader i skuggan så efter att ha åkt av oss så pallrade vi oss i väg till badet för att svalka oss. Det var fler än vi där den här dagen om en säger...
Fast badat fick vi gjort i alla fall och medan vi torkade så delade vi på en liten popcorn. Mums!
Dagen avslutades med ett sista åk i convoj (och Håkan är så himla bra på att ta kort höhö)
Himla bra som sagt.
 
Det var några glimtar från våran dag på sommarland det.

Kommentarer
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

hahaha. så ofta jag skrattar högt av dina inlägg. love it!

Svar: Tack! <3
Kristin Sandgren

2014-08-08 @ 20:25:44
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0