En ny lampa bland annat

Jag hade från början planer på att inte göra ett dyft i dag (eller i varje fall så lite som möjligt) men det sket sig.
Det började med att jag gick lite för fort förbi granen så att barren yrde åt alla hål. Den slänger vi ut tänkte jag och tur var väl det för när vi plockat ur allt glitter och pynt så låg även samtliga av granens barr på golvet. Dammsugaren åkte således fram och då fick vi den geniala idén att dra fram soffan för att inventera innehållet bakom den. Mycket mattnytigt så som gammla russin, popcorn, bortglömda leksaker, barr (från förra årets gran?) och en jädra massa dammråttor. Helt plötsigt står jag med svetten rinnande i pannan och dammsuger av hela soffan samt vättar kuddfodral och filtar. Sanering på hög nivå alltså. Men fy fasen vad gött det känns att sätta ner arslet i en ren och fräsch soffa (med en macka i ena näven och en kaffekopp i den andra såklart höhö). Den har vi nog smulat ner snart igen...
 
Som kronan på verket så satte Håkan upp våran nya lampa vi fick i julklapp så nu är mysfaktorn inne i tv-rummet skyhög som ni förstår.
"Mamma, det är ett spindelnät i taket"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0