Julafton 2014 i bilder

Hej och god förmiddag!
Här har vi legat och sorkat till tio hela familjen så nu känner jag mig så gott som människa igen faktiskt.
Jag tänkte att jag skulle visa er hur våran julafton såg ut så här kommer några bilder.
 
Först jobbade jag till halv fyra och sedan susade vi i väg till Sparlösa där resten av min familj väntatde.
Jonny, syrran och brorsan hade occuperat sofforna.
Kusiner med myror i brallan.
Mamma hade släpat in en enorm gran i år. Tänkte visa hur stor den var genom att ställa Håkan bredvid som referens men i stället så ställde han sig på tå en bit framför så effekten försvann.
Jag tror bestämt att min kära far hade ett finger med i dekoreringen av den här granen...
Sötkusinerna framför granen.
"Alla som tror på tomten räcker upp en hand!" ♥
Sedan kom the gohst from christmas pasts och skrämde slag på i alla fall Sixten (eller så var det kanske jag som tajmade när någon annans kamera blixtrade)
Sedan var det dags för mat i långa rader.
Efter att vi ätit tills vi nära på sprängdes så blev det brottningsmatch i soffan med morfarn.
Sedan knackade det en tomte på fönsterrutan...
...och då blev det liv i luckan (höhö).
Ingen rädd för tomten här inte trots tveksam ansiktsbeklädnad med uppdragen luva.
Tomtens nisse med alla sina barnbarn.
Julklappsutdelningen följdes av det sedvanliga uppackningskaoset och senare även av total matkoma och utmattning. Det är sen gammalt.
 
En himla fin och mysig julafton hade jag och jag hoppas att eran var minst lika bra hur ni än valde att fira.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0