16 Juli

Hej från en svettigt tjej!
Jomenvisstserrusåatteeeh.
 
En annan har ju varit redig och klippt gräsmattan för första gången ever *applåderar mig själv*
Nog för att jag har klippt gräset många gånger förut i mitt liv fast det var när jag bodde hemma och då satt en ju gött på en åkgräsklippare med tillhörande hörselskydd med inbygg radio på pallet och glassade runt i solen. Nu får en i stället skjuva ett trögt gammalt åbäke som sprutar gräset rätt i ansiktet på en samtidigt som den då och då låter som om en kört in i ett berg (eller så var det just det jag gjorde?)
 
Hur som helst så var nog min största rädsla att inte få igång skiten över huvud taget eftersom Håkans instruktioner löd ungefär så här; "Spänn fast det här handtaget med plastpåsen(!), sätt på bensinkranen, dra en sju åtta gånger i snöret allt du kan men den kommer inte att starta, kör ut den och låt den vila en stund och dra sen några gånger till då KANSKE den startar, annars får den vila lite till sen drar du åtta helvete ett par gånger i snöret, springer tre varv runt huset, ritar ett kors i taket och ber en bön till alla gudar som finns....okej det där sista kanske jag hittade på men alltså. Skiten startade i alla fall och nu sitter jag har och är väldigt nöjd med mig själv förstås.
 
Anledningen till att jag fick för mig att klippa gräset är för att gräsklipparmannen är på husvagnssemester med barnen, sina föräldrar, syskon och respektive. Jag är alltså helt själv hemma eftersom jag fortfarande jobbar och dom kommer inte hem förren på fredag(!!!)
Det roliga är ju att jag typ har sett fram emot det här och näst intill räknat ner dagarna. 
Alltså heeeeeeeeeeeeeeeeelt själv hemma. Inga barn som tjatar, båkar och klener och ingen sambo som tjatar, bråkar och klener (höhö).
Det ska bli helt fantastiskt underbart har jag nog till och med uttryckt mig. Men vem var det sen som stod där med darr på underläppen och sprutande snortårar rinnande längst med kinderna när hela lelle familjen kom och sa hejdå till mig på jobbet i morse då? Då var det inte så värst underbart längre.
Fast nu känns det faktiskt bra igen och jag ska försöka njuta av ensamheten. Vilken tajming då att nya Elle damp ner i brevlådan just i dag då! *parkerar arslet i soffhörnet*

Kommentarer
Postat av: stoff

Härligt att du har börjat blogga igen! Såååååattmanharnågotattläsavarjedag.

Svar: Hahaha skönt att det är några som saknat mig i alla fall ;)
Kristin Sandgren

2014-07-16 @ 17:47:23
Postat av: Betty

Ja visst är det underbart att ha hemmet för sig själv!...i tre timmar typ, sen vet man inte vad man ska ta sig till när ingen konstant ropar "mamma,mamma,mamma" så man går helt enkelt och lägger sig o sover tills dom kommer hem igen 😢

Svar: haha precis så är det ;) tur att pappa kom hit och höll mig sällskap ett tag i alla fall :)
Kristin Sandgren

2014-07-16 @ 23:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0