4 Mars

Hallå där!
Det har varit änna fullt upp hela helgen så därav ingen tid till att blogga (känns som att jag börjar varje inlägg med den frasen nu för tiden men sånt är livet).
 
Tänkte att jag skulle redogöra för helgens bravader och slänga upp lite bilder som fastnat i telefonen. Så gör vi!
 
Första halvan av lördagen spenderades mest i köket för min del bakandes till kråkans kalas som skulle äga rum på söndagen. Jag vispade ihop en lemon curd, brownies med cheescakeswirl och megastora chokladbollar (en dubbel sats ska enligt receptet ge ca 60 st bollar och jag fick ihop tolv punkt punkt punkt)
Kvällen däremot bestod av festligheter tillsammans med bland annat dom här sköna damerna.
Hej hej nästan hela gänget!
Jag tog väldigt många smickrande bilder på mig själv...
Det stora flabbet.
Söta Cammie och jag.
 
Dagen efter hade jag mes bara velat ligga platt fall så här med min huvudvärk knaprande ipren...
...men nej det var ju kalasdag så det var ju bara att rycka upp sig och börja vispa grädde till tårtan. Tur att jag hade den här lilla godingen som kunde hjälpa mig att diska visparna.
Tada! Ett sprillans nytt tårtexperiment redo att förtäras. Ljusa bottnar med smak av citron och blåbär med lemon curd, blåbär och vaniljgrädde emellan och en rejäl hög med vaniljgrädde, blåbär och jordgubbar ovanpå. Mums!
Söndagen avslutades med en ofotograferad hamburgertallrik special, med betoning på special då eftersom dom inte hade några hamburgerbröd kvar så fick jag hela härligheten inlindad i något slags pitabröd. Det fick väl gå.
Men varför pratar jag ens om hamburgertallriken när den inte ens blev fotograferad?
Måndagen fick bli en extra helgdag då vi vilade upp oss ifrån helgen...jomenvisst sånt kan behövas ibland.
 
Hoppas att ni alla hade en fantastisk helg och start på den nya veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0