1 Maj

Hej och god eftermiddag.
Jag vill först börja med att tacka alla er som har tagit er tid att nominera mig och min blogg till blog awards. Jösses vad glad jag blir alltså ♥ fortsätt gärna med det eheheheee.
 
Första maj bjuder på sol men med något kyligare temperatur än vad vi har varit vana vid här dom senaste dagarna. Hur har vi firat denna dag då?
Vi har inte gått i något tåg tyvärr men däremot har vi varit på kosläpp i Berg. Väldigt trevligt det också och här kommer lite bilder.
 
Nog har jag förstått att det här med kosläpp är rätt så poppis alltså men herre min GET.
Det var ju folk ö-v-e-r-a-l-l-t.
Ännu mer folk...
Fast på farfars arm hade en fin utsikt över galloperande kor.
Så kom dom till slut...korna alltså. Dom gjorde nästan lika höga skutt som en annan gör när våren nalkas.
Spännande värre!
När alla kossor sprungit ut så sprang vi i motsatt riktning där det delades ut bullar och mjölk.
Gott!
Vi gick och kikade på kalvar och maskiner men att köra traktor slog nog högst i alla fall hos dom här två.
När vi tröttnat på kossor och frusna händer så packade vi in oss i bilarna och drog till Lerdala där det bjöds på smaskig fika.
Vi fortsatte sedan i ätandets tecken genom att svänga förbi den gyllene måsen på vägen hem.
 
Nu tänker jag avsluta den här dagen med några timmars jobb. Tänk vad man kan hinna med mycket vissa dagar.

Kommentarer
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Haha ja kosläpp ÄR verkligen poppis, vi ska dit och kolla på lördag när busiga kor släpps fria, lär va fullt av folk =) Mysig blogg!

Svar: Tack detsamma! Du har många härliga bilder och bra texter :)Hoppas ni får se många glada kossor i dag!
Kristin Sandgren

2014-05-02 @ 07:00:19
URL: http://www.emmgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0