Världens bästa ettårskalas

Sådär ja då kommer det äntligen lite bilder från kalaset som jag lovade. Det kom en nattning av barn och intagande av hamburgertallrik emellan men nu så.
 
Jag tog inte så jättemånga bilder på fredagen för jag hade liksom fullt upp med att åka tåg/jaga bebis/hitta i storstan/vara en bonnläpp på vift.
 
Här sitter jag utanför resecentrum i Skövde och svettas inför uppgiften att sitta instängd inuti ett tåg i flera timmar tillsammans med en myror-i-brallan-allan. But first let me take a selfie.
En randig liten sork väntar på tåg.
Det här med att åka tåg var ju himla spännande. Näsan satt tryckt mot rutan i flera minuter.
När näsan inte var tryckt mot rutan så sprangs det fram och tillbaka, fram och tillbaka och fram och tillbaka.
Värsta lekplatsen ju!
Tågresan gick bra trots noll sovna minutrar från Vincent sida och väl utanför centralstationen så slocknade han i vagnen. Då passade jag på att svalka mig med en glass för det var typ högsommarvärme i Stockholm.
Efter incheckningen så hade klockan hunnit bli sen eftermiddag så vi käkade lite, röjde runt lite i receptionen och charmade brallorna av allt och alla (okej mest Vicent då) sedan var det bums i säng.
 
Lördag morgon och kalasdag!
Gruppbild...
Vi åt frukost ihop med Christel och Sarla från gruppen som bodde på samma hotell som vi. Efter frukosten var det dags för kalaspiffning. Eller kanske SM i total oreda. Det är lite oklart...
När fejset var på så gick vi för att möta upp några andra tjejer och samtidigt söva barn så alla barn kunde vara sitt allra piggaste och gladaste på kalaset.
Min slocknade till slut.
På väg till kalaset råkade vi gå lite fel....eller ganska så mycket fel. Sen hoppade vi på en buss och kom hyffsat rätt igen och då skulle jag leda gruppen framåt tänkte jag. Jag vet inte om ni har hört talas om det men apple har faktiskt släppt en ny iPhone, iPhone bonnläpp, då visar gps:en rätt väg men personen som håller i telefonen går ändå åt fel håll. Det är det nya nu.
Till slut så hamnade vi ju ändå rätt och möttes av den härliga synen av barn, barnvagnar och mammor högt och lågt.
Vincent som precis hade vaknat spillde ingen tid utan satte igång att leka på en gång. Här med sötnosen Signe.
Stället var så fint pyntat och på plats fanns även Me&I och Bambino.
Vincent ville hela tiden in i bollhavet men så fort han hamnade där så ville han ut igen haha.
Erika och Lowe, Cecilia och Alva, Helena och Gustav antar jag att det är där i hängslebyxor (ber om ursäkt om jag råkar döpa om någon av er hehe)
Viktoria, Cecilia, Pauline och Cecilia med lilla karamellen i mitten.
Matpaus!
Det var full ös på den här lilla suddiga mest hela tiden.
På eftermiddagen blev det dag att hugga in på (och fotografera) gruppens egna tårtdtrottning Cecilias fantastiska tårta. Så himla fin! 
Alla barnens namn stod tryckta på tårtan ♥
Den var inte bara vakcker utan sjukt god också. Där ligger en annan i lä kan jag tala om.
Efter att vi smaskat tårta med hela ansiktet så hann vi leka lite till.
Sedan var det dags att säga hejdå till alla underbara männsikor och packa sig i väg till tåget. Jag fick sällskap av Cecilia och Sanna så jag slapp irra bort mig hehe. Sedan damp jag ner på tåget och tog den här halvsuddiga selfien innan det var dags att underhålla ett litet krutpaket till barn som inte hade några planer alls på att sova.
Med lösfrallor på sniskan, svett i pannan och mutrussin fastkletat lite varstans så tog vi oss hela vägen till Skövde där kråkan hämtade upp oss och körde oss hem. Snipp snäpp snut änd the färytälj is sluth.
 
Fast inte riktigt för med på kalaset fanns även en fotograf som med all säkerhet har tagit fenomenala bilder. När jag får tillgång till dom så får ni självklart också se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0