6 November

Hej allihop!
I går var jag på språng hela dagen. Det började med möte på morgonen där vi bland annat fick lyssna på en föreläsning om mindfulness. Mycket intressant. Kortfattat kan man väl säga att det är en form av stresshantering. Andas in och andas ut typ. Redan i dag har jag fått användning av mina nya kunskaper då jag skulle göra tårtfyllningar med Vincent hängandes i knävecken och köksluckorna. Mindfullness, mindfullness, mindfullnes mässade jag för mig själv medans svetten lackade i pannan och Vincent försökte doppa huvudet i varenda skål han kom åt. En av mousserna är jag i alla fall nästan helt säker på att jag misslyckades med såatteeeeeh. Jättekul. Men andningsankaret lyckades jag med i alla fall.
Tårtbottnarna väntar jag med tills Vincent sover middag tror jag bestämt...
 
Annars i dag har Vide hunnit vara på gosedjurskalas på Tussilagon och båda barnen stod med näsorna tryckta mot rutan i morse för att se dom första snöflingorna falla (och försvinna).

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så söta! Krama från mormor!

2014-11-06 @ 12:20:06
Postat av: Mamma

Så söta! Krama från mormor!

2014-11-06 @ 12:20:09
Postat av: Camilla

Ja, det är nåt speciellt med den första snön :D

2014-11-06 @ 13:30:30
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Hanna - Min väg till att bli en bättre löpare + ytligheter

I förrgår kom första snön här med men nu har den töat bort helt.

Svar: Vi får hoppas att det kommer lite mer rejält nästa gång så kidsen kan ut och åka pulka :)
Kristin Sandgren

2014-11-08 @ 22:33:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0