21 Oktober

Svetten rinner, mutorna är slut och den sista bägaren har runnit över. Kan ni gissa vad jag fick för mig att göra förut?
Här får ni en ledtråd.
 
Jag har ägnat mig åt den slitsamma aktiviteten att få två barn (och en plastgran) på bild...samtidigt. Tålamodsprövande minst sagt. Tålamod som jag har så lite av redan innan...
Bilden ovan är en av dom bättre och här kommer resten.
 
Slå på elementet var roligare än att titta på tjatiga mamma.
Den här tar jag...
...och gömmer mig.
Sen tröttnade visst dom båda nissarna. En visar upp ett stelt leende medans den andra drar av sig luvan.
Sen flög granen i backen och lös inte mer...
Granen är paj men mamman ger sig inte.
Fast en av tomtarna verkar visst ha gett upp...
Mamman skojar till det genom att plocka fram den lilla soffan och placerar barnen brevid varandra. Succé!
Äh! Ajöss med dig granjäkel!
 
384 bilder senare och kanske hittar jag en som duger. Skönt att inte behöva göra detta på ett år känner jag. Nästa jul skickar jag en selfie till släkt och vänner. Så jävla mycket lättare höhö.

Kommentarer
Postat av: Diana

Åååh dör sötdöden alltså!! 😘

Svar: Söta som spunnet socker <3
Kristin Sandgren

2014-10-21 @ 14:20:28
Postat av: Anna

Vad gulligt! Fick mig ett gott skratt :) Tack så mycket för det :) Kram

Svar: Haha jag kunde också skratta åt det när jag såg bilderna ;) kram
Kristin Sandgren

2014-10-21 @ 15:28:55
URL: http://forestman.blogg.se
Postat av: Julia

Men sån söt gran. Och framför allt söta små nissar!

Bra kämpat av dig. Jag har gett upp att fånga båda på bild, får göra kollage eller nåt...K

Svar: tack! Jag får se hur länge jag orkar hålla på. Tänker på mina föräldrar som skickade bilder varje år på oss tre. hur fasen gick det till? ;)
Kristin Sandgren

2014-10-21 @ 18:23:17
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se
Postat av: Malin

Jag vill ha ett kollage med alla! underbara bilder <3

Svar: Jag kanske ska göra ett specialkort till dig höhö ;)
Kristin Sandgren

2014-10-22 @ 06:09:23
Postat av: Tess

Hahaha... åh vilka härliga bilder :-D De visar glädje och lek! Förstår att det kan vara kämpigt att få ihop julkort med två barn. Jag har ett och passade på när han var på spexarhumör så vi har också tagit julkorten :-)

Svar: Det var faktiskt efter din statusuppdatering på facebook som jag fick tummen ur att också fota till julkorten ;)
Kristin Sandgren

2014-10-24 @ 01:27:28
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Svar: Jaså :-) Kul!

2014-10-24 @ 23:59:40
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Mamma

Vilka underbara kort! Krama från mormor!

2014-10-26 @ 15:18:13
Postat av: Linn

Vad söta bilder!!😍
Men ännu svårare att få ihop 2 kan jag tänka!
Men alltså hua, höll på o ge upp med Noah, inte lätt att få till bilder när ungen drar ner julgranskulor-försöker trampa sönder dessa, springa iväg hela tiden, knäcka ner polagrisstänger i 1000 bitar ner i den dyra eko fårfällen🙈 Plötsligt var minneskortet fullt och alla andra puts väck😅 Överför, Noah kommer åt "delete" och datorn hänger sig....Vägrar att sitta eller överhuvudtaget vara i närheten av en lämplig bakgrund om inte russinpaketet var intryckt i munnen samtidigt.. Lite trist med en mun full av russin på julkortet samtidigt tänkte jag😂😂😂 .. Hade kunnat fortsätta😜
Ja säkert hjälpte det inte att man själv har lika stort tålamod som en 2 åring ung, såhär på sluttampen av grav heller. Mitt förstånd sa ju att lämpliga bilder antagligen inte heller kommer ut av att man "ryter" lite pågränsen till att börja gråta "sitt nu bara still förihelskotta!!!"😂
Kvällen tog vi ett nya tag och de gick väl ändå (mycket) bättre med pappa med som hjälp.
Tur att frustrationen inte syns genom bilderna iaf😄

2014-12-20 @ 03:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0