14 Juli

En av dom första dagarna på semestern så åkte jag, Håkan och barnen och badade i arenabadet i Skövde tillsammans med Håkans syster, bror och lillkusinen Ellen. Vi hängde på låset eftersom det pågick någon slags cup i staden denna dag och vi hade hört rykten om att deltagarna i denna cup hade fått gratis inträde till badet. Det hade vi inte behövt göra för det var knappt en människa där så vi kunde bre ut oss bäst vi ville.
Barnen badade och hade så roligt att vi fick släpa dom därifrån efter drygt två timmar(!)
Vi åkte till Lerdala efteråt för att grilla och båda barnen somnade som stockar i bilen på väg dit.
 
En nyvaken en.
Det var en solig och härlig dag (enda smolket i bägaren var att lilla Ellen brände fingrarna på grillen men det gick bra som tur var ♥)
Vissa av oss lekte i sandlådan och gungade.
Själv smög jag runt i terrängen i vanlig ordning.
mmmm fästingar.
 
En himla fin dag!
 
Ett par dagar eftet det så åkte jag och kråkan till Liseberg och härjade runt men jag kom fram till att jag nog börjar bli för gammal för karuseller för jag kände mig åksjuk mest hela tiden. När en får åka två olika pariserhjul och sagoslottet för att må bättre igen så har en tappat takten helt klart.
 
Här är förresten en av få bilder jag tog där. Håkan under Helix.
 

Kommentarer
Postat av: Bintan

Låter som en bra semesterstart :-) Men jag håller med om Liserberg. Sist jag var där förstod jag att jag blivit gammal :-/ Jag mådde illa i flera timmar efter att ha åkt virvelvinden som annars brukar vara så rolig :-)

Svar: Virvelvinden har jag inte kunnat åka på flera år haha inte ens som hårt inbiten karuselldåre ;)
Kristin Sandgren

2015-07-14 @ 18:22:10
URL: http://bintan.se
Postat av: Logiska Julia

Där är du ju! Låter som ni haft det fint. Var ni i björnparken? Vi ska dit senare i sommar😊.

Svar: Vi hade det kanonbra verkligen. Kommer snart lite bilder från veckan :) Vi var faktiskt aldrig i björnparken för barnen ville hellre åka till tomtelandet såklart ;) Hoppas ni får det bra!
Kristin Sandgren

2015-07-14 @ 22:11:46
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag har nog alltid varit gammal jag, för har alltid mått illa av karuseller :-) Räcker att hålla mig till barnavdelningen kan jag säga...hehe... Men har som tur är aldrig varit åksjuk i bilar, bussar etc.

Svar: Jag är ju tvärt om och har alltid varit fruktansvärt åksjuk i bilen men slänga mig upp och ner i karuseller och snurra hitan och ditan gick tydligen bra haha
Kristin Sandgren

2015-07-15 @ 00:36:55
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Tess

Svar: Hahaha... låter superkonstigt :-D Har hört att illamående i karuseller har med innerörat att göra, men hur funkar det om man klarar karuseller men inte bilar? :-S

Svar: Ja det är mycket märkligt det där men det är helt sant :)
Kristin Sandgren

2015-07-17 @ 22:28:45
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: moonlightdrive.blogg.se

Härlig semester ni ser ut att ha! 😃 jag skickar dig inloggningen på fb! Kul att någon hänger kvar och läser min blogg hahaha! Kram

2015-07-18 @ 19:06:50
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0