Nytt objektiv

Till sist så lyckades vi enas om ett objektiv jag och Håkan och i går fanns det då äntligen att hämta ut på posten. Wihooo!
Ett sigma 17-50 f/2.8 fick det bli och det ska verkligen bli spännande att få prova det ordentligt. Jag velade länge mellan detta eller ett fast objektiv men etersom jag har en APS-C sensor så känns det inte optimalt med ett fast objektiv men jag kan ju ha fel. Jag är ju ingen expert direkt. Detta objektivet tror jag i alla fall kommer passa mig då det har högt ljusinsläpp, samt har samma ljusinsläpp på alla brännvidder. Jag fotar mycket i skum belysning samt ogillar att använda mig av blixt så jag tror det här kan vara en bra kompromiss till ett fast objektiv med ännu högre ljusinsläpp som jag kanske egentligen hade velat ha (det får bli när jag byter kamera!)
Den enda nackdelen med objektivet är att det är ganska tungt. Tillsammans med kameran väger den lite drygt ett kilo, nästan 400g mer än innan. Fast jag har gått runt här hemma och övat med en ketchupflaska (hahaha) och tror nog att jag klarar den nya tyngden galant mvh den klena.
 
Nu ser lilla bebisen ut så här med nya objektivet och jag känner mig helt plötsligt som ett triktigt proffs höhö. 
 
Testade den lite snabbt på mitt minsta och kamraskyggaste offer hehe.
 
Jag märker stor skillnad redan nu faktiskt men jag behöver fota mer såklart. Längtar tills vi åker och jag kan fota massor!

Kommentarer
Postat av: Betty

Jag tycker du låter som ett proffs! 😊

2015-03-21 @ 22:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0