True Detective

Här kommer ännu ett serietips för alla er serielösa där ute. För när jag inte googlar halft ihjäl mig efter kameror och objektiv så glor jag på serier liksom.
Jag hade länge velat se True Detective, för jag hade hört mycket gott om den, men det har av någon anledning aldrig blivit av förren nu när den började visas på svt. Jag och Håkan hade för tilfället ingen serie att se ihop och efter lite slösurfande på playkanalrena så hittade vi detta guldkorn.
 
2012 kallas de före detta kriminalpoliserna Rust Cohle och Martin Hart in för att förhöras om sitt arbete med ett mordfall från 1995. Under tiden förhören pågår berättar Cohle och Hart om undersökningen de gjorde som också öppnar en rad oläkta sår. Gjorde de fel? Missade de något? Fick de verkligen tag i rätt mördare?
 
Alltså jag är helt fast! Det får nog bli till att ladda hem skiten för att vänta en vecka på nästa avsnitt funkar liksom inte. En rolig detalj är att jag verkligen HATAR Mathew Machonagy annars men nu är jag helt plötsligt kär i honom och tycker att han är het som fan. Que?
 
Fast det var ju kört för mig redan i introt. Så jåkla snyggt! (Japp jag är svag för snygga intron)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0