Ett långt inlägg om en lång helg med bra start och kräks på slutet

Ja precis som det låter på rubriken så har vi just avverkat en så kallad långhelg. Jag jobbade ju förvisso på frdagen men har ändå hunnit med att göra massa roliga saker. Synd att något så bra skulle sluta med magsjuka men nu tar vi det från början tycker jag.
 
Valborgsmässoafton spenderades hemma hos pappa med grillning. Valborg är ju alltid valborg så grillningen fick ske inne i uterummet på elgrillen. Men det funka fint det med såklart.
Hej och välkomna!
Vi behöve inte gå hungriga ifrån denna tillställning som ni ser.
En som spexar och en som frösöker välta ur bild.
Regnet hade stått som spön i backen hela dagen men lagom till desserten så tittade solen försiktigt fram.
Självklart var det jag som stod för efterrätten och det var en välfotograferad historia.
Så även av mig såklart och jag gjorde ett tappert försök till ett bakbloggsstilleben.
En förvinnande god mississippi mud pie.
Försvinnande god som sagt.
 
En mycket trevlig kväll!
 
På fredagen stod jobb på schemat för min del men på kvällen åkte jag till Axvall på tapasknytis med en näve härliga bruds.
Bordet var fint dukat med zebraservetter och allt.
och det är ju inte bara bordet som är fint hemma hos Dianus om en säger så.
Massa god mat ställdes fram.
Omn omn omn
Vi satte Boromir och Faramir bredvid varandra...
Efter maten blev vi sugna på tipspromenad såklart och alla fick skriva tre frågor var på temat brunt. Hur mycket väger en bäver? Hur gammal är Benny brun? Vilket Bingo nummer saknade Roland i torsk på tallin?Brun 5, Brun 6 eller Brun sju? Vilken nyans av "brun" hade Kristins hår på nians skolfoto? Fantastiskt roligt om nivån är låg (eller hög beroende på hur en ser det höhö).
Här har ni förresten mitt skolfoto i nian. Jag tar gärna emot kreativa förslag på hårfärgnyans.
Sedan spelde vi världens roligaste spel. Man får ja och nej frågor men ska svara fel. För att röra till det ännu mer för oss så skulle vi svara varannan fel och varannan rätt. Det blev kortslutning i hjärnkontoret vill jag lova.
Passande namn.
Jag hade så roligt så jag inte ens hann ta några bilder och vaknade med kramp i magmusklerna efter alla gapskratt.
Sov som en prinsessa gjorde jag i Kalles och Dianas gästrum och vaknade till uppdukad frukost med juice och allt.
Sedan blev jag upplockad av mina pojkar och vi passade på att äta mat på donken och göra lite ärenden på coop.
 
Meningen var att vi skulle komma hem med en nya toalettstol men vi fick med oss magsjuka i stället. Nästan samma sak.
Synd att en så tevlig helg skulle få ett så snöpligt slut bara.
I dag har det inte varit något kräks alls och jag och Håkan har även fått ett leksaksrens och klädrens gjort som var välbehövligt.
 
Hoppas ni andra har haft en finfin helg så hörs vi i mörrn igen!

Kommentarer
Postat av: Diana

Åh TACK finis för att du kom och roade mig :D <3

2015-05-03 @ 22:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0