Ingen kan göra allt men alla kan göra något

Just nu befinner sig många miljoner människor på flykt. Hälften är barn. På sociala medier cirkulerar en bild på treåriga Alan som ligger drunknad på en strand i turkiet och det gör så förbannat ont i mig. Mitt hjärta går sönder bara av tanken på att det skulle vara min familj som hade behövt fly för sina liv. Att jag hade behövt sätta det käraste jag har, mina barn, i en överfull sjunkande båt på en livsfarlig resa över medelhavet för att alternativet att stanna var ännu mer otänkbart. Jag har haft turen att födas i Sverige och lever i min lilla priviligerade bubbla. Jag kan inte ens föreställa mig den skräcken och paniken det måste innebära att behöva lämna sitt hem.
Dessa människor behöver all hjälp dom kan få och ändå finns det dom som delar artiklar från rasistiska sidor om att dessa flyktingar är "lyxflyktingar" och "bara ute efter bidrag". Hur jävla tappade får man bli? Vad har ni för jävla människosyn? Jag har redan plockat bort personer från min facebook som delar denna dyngan och jag kommer fortsätta att göra så om det dyker upp fler. Försvinn ur mitt liv era empatilösa idioter!
 
Jag har i dag dragit ett litet strå till stacken och jag uppmanar er alla att göra det också om ni har möjlighet. 300 kronor är en spott i sjön för mig men jag vet att det inte är så för alla förstås. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
 
Här nedan ser ni några nummer som går bra att smsa valfri summa till:
 
 
Vi är många som vill hjälpa och det ger mig hopp.

Kommentarer
Postat av: Tess

Håller med dig! Tycker det är hemskt vilken människosyn en del visar upp. En del använder argumentet att "de hade aldrig hjälpt oss om rollerna varit ombytta". Det VET man INTE och sedan tycker inte jag att man ska göra saker för att förvänta sig något tillbaka. Jag ger och gör det jag kan för att det är sådan jag är. Inte för att jag förväntar mig något tillbaka. Egoistiskt...

2015-09-07 @ 22:03:23
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0