24 November

Hej hej hemskt mycket hej!
Då var det redan söndag igen då (och en ynka månad kvar till jul) vart tar tiden vägen egentligen?
Känns som att jag just nu böjar vartenda inlägg med att älta hur fort tiden går men jag kan inte hjälpa det. Jag hänger fan inte med alltså. I morgon är det ju även dags för Vincents 8 månaders kontroll (!!!!!!!!!!!!!!!!) ja ni hör ju.
Men nu ska jag sluta tjata om tiden och komma till saken.
Jag har det senaste fått upp ögonen för overnight oats och blev så sugen på att prova. Eftersom jag gillar att sova lite för länge på morgonen så hinner jag inte alltid att äta frukost och det är ju dumt. Men att ha någonting som står färdigt i kylen som bara är att sleva i sig och som även är nyttigt skulle ju passa mig perfekt.
Så i går kväll bandade jag ihop min egen overnight oatmeal och den blev verkligen supergod.
 
Här får ni receptet (det går ju variera hundra gånger om. Gör som jag och googla höhö)
 
I dl havregryn
1 msk chiafrön
1,25 dl mandelmjölk
1 dl vaniljkvarg
Blanda och häll upp i ett glas (eller i en burk för att få det extra tjusigt)
Strö över frusna blåbär, plasta in och ställ i kyl över natten.
Vakna pigg och utvilad (not) i arla morgonstund. Ta ut din lilla goding ur kylen och strö över lite mandlar och linfrön så är frukosten serverad.
 
 
Någon av er som har provat och som vill dela med sig av ett göttigt recept?

Kommentarer
Postat av: Maja

Oj,det där har jag aldrig hört talas om,måste genast testa!:)

2013-11-24 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0